Sider

mandag den 3. marts 2014

3.Marts 2014

Så er foråret kommet, i hvert fald hvis vi skal følge årstiden, selvom forårs-tegnene har vist sig længe.
Jeg var en tur forbi min biotop for at observere forårs-tegnene, nærmere bestemt hvilke planter der er på stedet? Jeg endte dog med at blive optaget af, hvilke træer der befandt sig på stedet. I forhold til disse træer, så skyder knopperne på træerne med hastig fart, allerede her en af de første dage i foråret, som jeg oplever, er på grund af den milde vinter vi har haft.
Af træarter på min biotop findes: Birk, Hassel, Ask, Eg og Pil. Jeg er spændt på at iagttage, når bladene begynder at udvikle sig længere henne på foråret og hvordan træet udvikler sig? De små planter er dog meget svære at bestemme, da størrelsen på planterne er minimale og derfor svære at genkende.
Jeg har besluttet at vente til lidt længere henne i Marts, inden jeg begynder en mere systematisk registrering af 5 planter og 5 dyr på biotop, men indtil videre har fundet 3 planter og 3 dyr, som jeg vil koncentrere mig om.
Jeg var ude for en interessant oplevelse, mens jeg befandt mig i biotopen. Et svane-par fulgte mig rundt om den sø, som er på min biotop og jeg fik mulighed for at komme helt tæt på, hvilke disse billeder illustrerer:








Ingen kommentarer:

Send en kommentar