Sider

søndag den 24. maj 2015

Sæde og Pynt



Jeg mangler nu kun at påsætte et sæde og pynt til sæbekassebilen. Jeg har fundet en træplade oppe på arbejde så stor at jeg kan save både et ryglæn og 2 sider ud.

Jeg startede med at måle bredden af skroget for at finde ud af hvilken bredde ryglænet på sædet skulle have.

Derefter målte jeg samme bredde på træstykket.

Til at save med brugte jeg en stiksav.

For at siderne ikke skulle blive for voldsomme, tegnede jeg buer, så kun dækkene bagpå sæbekassebilen var skjult.

De 2 sider satte jeg fast os sammen i en skruetvinge for at kunne slibe kanterne til ens størrelser.

Her ses hvordan jeg fik de 2 kanter til at flugte med hinanden og derved samme størrelse.

Siderne havde nu samme størrelse.

Jeg brugte buerne på siderne til at tegne en runding på ryglænet.

En fil er rigtig god at bruge for at slibe kanter.

Her ses det færdige ryglæn og de 2 sider, som nu var klar til påsætning.

De følgende 4 billeder viser hvordan jeg har sat ryglænet og siderne fast på sæbekassebilen. Jeg har skruet delene fast med lange skruer og fra forskellige vinkler, for at stabilisere, når brugerne af sæbekassebilen bevæger sig under kørslen.









For at chaufføren skal sidde blødt har jeg fundet en gammel hynde fra en have-stol, som jeg skruede fast med 2 skruer i hver side.

Jeg manglede nu kun pynt og lir og havde derfor fundet gamle klistermærker og reflekser, som oprindelig skulle bruges til racercykler. Refleksen skulle selvfølgelig sættes bagpå.

Et klistermærke på hver side.

Og et klistermærke forrest.

Et billede af den færdige sæbekassebil.

Må indrømme at jeg var meget tilfreds med resultatet efter en prøvekørsel hvor sæbekassebilen bestod sin prøve...

2 kommentarer: