Sider

søndag den 26. oktober 2014

VNT-Undervisning d.25.Oktober 2014

Så er jeg igang med VNT igen og et spændende 3.semester jeg går i møde...
Vi startede med lidt information omkring de forskellige opgaver i semestret og undervisningen generelt. Derefter var vi en tur ved stranden for at samle ind af naturens materialer som forberedelse til madlavning, som skulle laves over bål senere på dagen. Tilbage på seminariet gik vi igang med madlavningen og der blev eksperimenteret med de indsamlede ingredienser fra stranden.
Her er billeder fra dagens aktiviteter, som blev lavet i en god stemning og godt humør:

Undervisning, som forberedelse til semestret
Vi gør klar til strandturen
Ankommet til stranden og klar til at gå igang
Stranden vi skal udforske
Glæder mig til at se min studiekammerat i vaders
Blæretang
Muslingen hænger godt fast på stenen
En blære på blæretang, som virker som en badering med luft i, som gør at blæretang holder sig flydende i vandet
Blåmusling
Krabbe
Indsamling af bog
Vi laver bål til madlavningen
Min gruppe laver knækbrød med blæretang som ingrediens
1.forsøg var ikke så vellykket, selvom jeg ser meget tilfreds ud
Nyt forsøg på knækbrød over bål
2. forsøg gik meget bedre
Her er et udpluk af de forskellige retter
Dagen sluttede med spisning af den gode mad og med masser af inspiration til, hvordan jeg kan lave mad af ingredienser fra naturen



Ingen kommentarer:

Send en kommentar