Sider

torsdag den 6. februar 2014

Arbejde med tryk

Tanker og formidling af min arbejdsproces:
Jeg har haft rigtig mange udfordringer i forhold til at skulle lave de forskellige tryk, da værksteds-kreativitet er et område, hvor jeg helt klart har mine begrænsninger. Jeg ser det dog som en chance for en udvikling på et område, som jeg tidligere har valgt fra i det pædagogiske arbejde. Fravalget er en en konsekvens af mine begrænsning indenfor værksteds-kreativiteten. Jeg trøster mig dog med at det er processen og ikke produktet, som er vigtig og at jeg har mulighed for at eksperimentere i forløbet.
Jeg har søgt inspiration på nettet, i andres VNT-blogs og hos kolleger, for at kunne komme igang med de forskellige tryk.
For at kunne lave trykkene så godt og præcist som muligt, har jeg lavet et underlag af en plade med en aflang klods under bunden, for at stabilisere underlaget og en klods ovenpå, for at kunne stabilisere de forkellige plader, mens jeg har lavet trykkene. Dette har gjort opgaverne nemmere for mig.
Jeg har kopieret legetøjs-figuren og limet figuren over på et stykke karton, for at kunne lave omridset af figuren, uden at figuren rykkede sig. Dette gjorde også processen nemmere, i forhold til at kunne lave tryk som "ligner" figuren.
Nedenunder ses processen:

Linoleums-tryk












Zink-tryk








Ingen kommentarer:

Send en kommentar